Brak produktów
Nasza firma RESSER Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt.: „Rozwój eksportu w firmie RESSER Sp. z o.o.”.
Projekt otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP
Numer umowy o dofinansowanie: POPW.01.02.0...
Nasza firma RESSER Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt.: „Rozwój eksportu w firmie RESSER Sp. z o.o.”.
Projekt otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP
Numer umowy o dofinansowanie: POPW.01.02.00-20-0063/21-00
Całkowita wartość projektu: 467 333.33 PLN
Wartość kosztów kwalifikowanych projektu: 379 945.80 PLN
Wartość przyznanego dofinansowania: 322 953.93 PLN
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest rozwój naszej firmy poprzez proces internacjonalizacji, prowadzący do wejścia na rynki zagraniczne z produktami marki RESSER i docelowy wzrost sprzedaży.
W okresie 18.10.2021-20.12.2021 r. została wykonana usługa doradcza opracowania nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją. W ramach usługi została przeprowadzona ocena obecnej sytuacji firmy, badanie rynków zagranicznych, przygotowanie koncepcji wejścia na nowe rynki, przedstawienie narzędzi i metod promocji, opracowanie propozycji reorganizacji przedsiębiorstwa, określenie źródeł finansowania. W rezultacie powstał dokument Modelu Biznesowego Internacjonalizacji.
W założeniach przyjęto strategię rozwoju poprzez wyszukiwanie nowych rynków zbytu dla produktów, na które jest największy popyt, największa szansa wzrostu sprzedaży oraz będących w stałej ofercie firmy. W ramach nowego modelu biznesowego internacjonalizacji firma planuje ekspansję na rynki zagraniczne: Niemcy. W tym celu realizowane będą następujące działania:
1) Przygotowanie do wdrożenia nowego modelu: opracowanie planu działań w zakresie promocji i marketingu (koncepcja z harmonogramem działań), optymalizacja strony www, pozycjonowanie strony, zaprojektowanie i wytworzenie materiałów promocyjnych (m.in. katalogi, film promocyjny), usługi tłumaczenia oraz usługa wytworzenia dokumentów niezbędnych do wprowadzenia produktów na rynki zagraniczne (np. umowy).
2) Udział w międzynarodowych targach Automechanika 2023 – Niemcy
3) Wyszukanie i selekcja potencjalnych kontrahentów,
3) Zakup środków trwałych i WNIP w związku z wprowadzeniem usług na nowe rynki.
Projekt realizowany będzie do końca września 2023r.
Cel projektu
Celem bezpośrednim realizacji projektu jest wdrożenie modelu biznesowego internacjonalizacji, który zapewni zwiększenie aktywności gospodarczej naszego przedsiębiorstwa na rynku niemieckim.
W ramach Modelu Biznesowego Internacjonalizacji planujemy ekspansję na rynek zagraniczny z ofertą własnych narządzi.
Wdrożenie modelu biznesowego zostanie zrealizowane poprzez wsparcie doradcze obejmujące diagnozę potencjału firmy w zakresie internacjonalizacji, przygotowanie przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne.
Realizacja projektu pozwoli na:
- wzrost poziomu sprzedaży,
- wzrost konkurencyjności firmy,
- dywersyfikację przychodów,
- uatrakcyjnienie oferty handlowej,
- rozbudowę kadry
Nowe źródło dochodów w firmie pochodzące ze sprzedaży eksportowej, będzie mogło być z powodzeniem przeznaczone na dalszy rozwój przedsiębiorstwa.